Att det skall vara så svårt....

Är inne i period nu när det verkligen gäller att kämpa mot allt godis- smörgås- bull, ja allt vad sug som finns. På jobbet har vi en friskvårdsgrupp. Ett gäng där alla mer eller mindre behöver få bort kilon. Vi startade i våras. Jag trodde att nu äntligen hade jag kommit på bästa sättet att lyckas - tillsammans i grupp. Det har gåt sådär för oss alla.  Vi fick i alla fall en hemuppgift förra gången att skriva ner vårt matintag under en dag. Det har vi gjort tidigare och det är ju hur nyttigt som helst. Snacka om att man blir medveten om vad man stoppar i sig! Som jag känner mig nu skulle jag behöva redovisa för någon varje dag nu. Varje kväll framförallt är en kamp mot sötsaker. Nu har jag inte så mycket hemma. Men man kan alltid hitta nån liten kaka eller bulle. Altså jag överdriver inte när jag säger att det är en kamp......f-n att det ska vara så




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0